miercuri, 5 noiembrie 2008

Ce vrei sa fi?

E o intrebare pusa adesea, inca de mic parintii te intreaba "ce vrei sa te faci cand vei fi mare?". Unii oameni realizeaza ce isi doresc sau au impresia ca au facut-o, insa majoritatea nu. Oare cati dintre noi ne-am dorit atunci cand eram mici sa fim pilot de avion, doctor, fotbalist, politist sau mare artist si cati am reusit ? Eu mi-am dorit sa ma fac doctor iar pe urma inginer. Nu s-a intamplat dar nu spun "din pacate". Cred ca exista ceva mai insemnat decat toate acestea, cred ca nu are importanta ce suntem ci cum suntem. Daca astazi m-ar intreba cineva ce imi doresc sa fiu, i-as raspunde ca vreau sa fiu un om bun.
Dar ce inseamna sa fi Bun ?
Putem sti doar in antiteza cu raul, avem nevoie de termen de comparatie. Rautate este in momentul in care necazul cuiva iti produce placere sau mai rau in cazul in care tu produci necaz cuiva iar acest lucru iti face placere.
Bunatatea este opusul si se manifesta in patru forme: dragoste, iertare, mila si blandete. Dragostea inseamna sa fi fericit atunci cand ii faci pe ceilalti fericiti. Iertarea inseamna capacitatea de a renunta la dreptul tau de a ti se face dreptate. Mila este capacitatea de a-i gasi celuilalt o scuza iar blandetea este gingasia, sensibilitatea cu care vorbesti cu cineva, amabilitatea cu care ii te adresezi. Asa ca...
Fiti oameni buni!

5 comentarii:

  1. pacat ca prea putini oameni inteleg lucrul asta... Iar dupa un timp constata cat de nefericiti sunt si nici atunci nu se trezesc, fac tot posibilul sa ii faca si pe altii nefericiti.

    RăspundețiȘtergere
  2. eu vroiam sa "ma fac" avocata ca imi placea Ally McBeal! :))
    la 10 ani imi placea Ally McBeal? :))) nici nu ii intelegeam dumele perverse la varsta aia...

    RăspundețiȘtergere
  3. eu am vrut sa ma fac doctor ca imi placea Spitalul de urgenta, ma visam George Clooney :))
    mi-a trecut dupa ce am vazut cum arata un spital in Romania :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu am vrut sa fiu "ca mama". Si mi-a reusit. Semanam perfect, deci fizic sunt ca ea insa nu am parul la fel de lung insa nu e chiar un inconvenient. Intelect, rabdare, blandete, vorba, port, cariera, totul este ca la ea. Si ma mandresc cu ea, mi-am implinit un vis!

    RăspundețiȘtergere